close

Τελικά δεν “κατέρρευσε” η κρουαζιέρα φέτος – Αντιστρέφεται το αρχικά αρνητικό κλίμα

Πριν λίγους μήνες το Νοέμβριο, λίγο μετά το κλείσιμο μίας χρονιάς ρεκόρ για την κρουαζιέρα σε επιβάτες και έσοδα, οι εκτιμήσεις των ειδικών άρχισαν να παρουσιάζουν μια εικόνα καταστροφική για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα.

Τα νούμερα έλεγαν οι “ειδικοί” αναμένονταν τραγικά, το προσφυγικό, η τρομοκρατία και όλα τα δεινά του κόσμου έκαναν τους ξένους επισκέπτες – κυρίως Αμερικανούς – να μην σκέπτονται καν την Ελλάδα, να την έχουν βγάλει από το νου τους !

Τα ρεπορτάζ στον τουριστικό τύπο ήταν δραματικά, μιλούσαν για πτώση, καταστροφή, για υστέρηση αναμενόμενων εσόδων. Αρμαγεδδώνας σωστός. Ψυχοπλακώνεσαι. Λες κρίμα, πάνω που κάτι άρχισε να γίνεται για πρώτη φορά οργανωμένα στην κρουαζιέρα λόγω της κακής διεθνούς συγκυρίας στην Ανατολική Μεσόγειο να ακυρώνεται έτσι…

Οι μήνες περνούν. Εσύ αρχίζεις και σχηματίζεις άλλη εντύπωση, και οι ειδικοί τελικά να αμβλύνουν τις αρχικές τους εκτιμήσεις περί πτώσης -30% (όση περίπου και η αύξηση του 2016) …

Τα κρουαζιερόπλοια ξεκινούν να “ξερνάνε” κόσμο δίχως σταματημό από τον Ιανουάριο. Στην Ακτή Μιαούλη και στο Κέντρο της Αθήνας καθημερινά δεν πέφτει καρφίτσα από τους επισκέπτες. Παρακολουθείς τα ρεπορτάζ από τον περιφερειακό τύπο, ίδια εικόνα…

Προσπαθείς να καταλάβεις τι γίνεται… Θυμάσαι τις εκτιμήσεις των ειδικών και απορείς!

Διαβάστε επίσης –  “Βυθίζεται” η κρουαζιέρα στην Τουρκία – “Ψηλά” η Ελλάδα 

 

Φτάνει το πικ της σεζόν ο Ιούλης. Η κρουαζιέρα κάνει ένα πρώτο ταμείο. Όλα τα επίσημα “χείλη” μας ενημερώνουν ότι η χρονιά τελικά στην κρουαζιέρα δεν θα είναι χαμένη !

Ο εκπρόσωπος των εφοπλιστών κρουαζιέρας κύριος Κόντες μας ανακοινώνει ότι «παρά το γεγονός πως όλα τα μηνύματα για την Κρουαζιέρα ήταν απογοητευτικά για το 2017, οι δείκτες αυτή την περίοδο εμφανίζουν αισθητή βελτίωση! Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, η κατάσταση στην Κρουαζιέρα παρουσιάζει μικρή αλλά ευχάριστη βελτίωση.»

Η χρονιά όπως φαίνεται κόντρα στην αβεβαιότητα των γεωπολιτικών εξελίξεων της Ανατολικής Μεσογείου θα κλείσει ίσα βάρκα – ίσα νερά με την περσινή χρονιά ρεκόρ. Περίπου 50% πάνω από ότι ήταν το 2014 !

Διαβάστε επίσης –  Κατά 50% αναπτύχθηκε η ελληνική κρουαζιέρα την τελευταία διετία – Πάνω από 1,1 εκατ. επιπλέον επιβάτες μέσα σε ένα χρόνο !

 

Κινδυνεύεις να πάθεις σχιζοφρένεια… Πριν μερικούς μήνες κατέρρεε το σύμπαν, σύμφωνα με τους “ειδικούς” ! Αρχίζεις να αμφισβητείς πια όλη αυτή την υστερία. Προφανώς κάτι άλλο εξυπηρετεί όλη αυτή η μίρλα…

Κοιτάς πίσω από τις αναλύσεις των δήθεν “ειδικών” και ανακαλύπτεις ότι για πρώτη φορά καταρτίστηκε συγκεκριμένο σχέδιο δράσης από το Υπουργείο Τουρισμό προκειμένου να αντιμετωπιστούν επικοινωνιακά οι γεωπολιτικές εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο, και το οποίο αναπτύχθηκε το 2016, αποδίδοντας τελικά τα μέγιστα τόσο πέρυσι, όσο και φέτος.

Μειώθηκαν σημαντικά οι διερχόμενοι-transit επιβάτες κρουαζιέρας, που δεν προσέφεραν τόσο στο πολύτιμο “κυνήγι” των εσόδων και αυξήθηκαν οι home port – last port επιβάτες. Κάτι που ήταν επιδίωξη ετών!

Διαβάστε επίσης – Αλλαγή κλίματος και στην Κρουαζιέρα – Αντί για μείωση 40%, μπορεί να υπάρξει αύξηση έως και 20%

 

Στο πλαίσιο του σχεδιασμού για την κρουαζιέρα είδαμε να γίνονται με προσωπική επαφή της αρμόδιας Υπουργού επαφές με μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου και επετεύχθη μέσω συμφωνιών η διατήρηση της Ελλάδας ως προορισμού στην Ανατολική Μεσόγειο παρά την αποχώρησή τους από την Αίγυπτο ή την Τουρκία. Ενώ, ενισχύθηκε η προσέλκυση και προσθήκη νέων δρομολογίων από ευρωπαϊκές εταιρείες και tour operators, όπως η TUI που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα προς την Ελλάδα τόσο για το 2017, όσο και για το 2018.

Χωρίς να προτάσσει το εγώ της και αθόρυβα, η Έλενα Κουντουρά πραγματικά με έκανε να αναθεωρήσω σε πολλά πράγματα για την αποτελεσματικότητα αυτή της κυβέρνησης – αν και δεν είμαι πολύ σίγουρος ότι η εργατικότητα είναι κάτι που χαρακτηρίζει άλλους υπουργούς της παρούσας κυβέρνησης.

 

Τώρα λοιπόν που αποδεικνύεται από τα πλέον επίσημα χείλη ότι άδικα καταστροφολογούσαν τους προηγούμενους μήνες οι “ειδικοί” και τελικά σε αντίθεση με όσα μας έλεγαν όλα γύρω μας όχι μόνο δεν κατέρρευσαν, αντιθέτως μπορεί για πρώτη χρονιά να κάνουμε πολύτιμο ρεκόρ στους homeport επιβάτες κρουαζιέρας,, ας δούμε τα προβλήματα του κλάδου στην πραγματική τους διάσταση.

Διαβάστε επίσης – Η Κρουαζιέρα έχει ανάγκη μία υπεύθυνη και ουσιαστική αντιπολίτευση

Ναι, η κρουαζιέρα έχει αδιαμφισβήτητα μέλλον στην χώρα μας. Αλλά τώρα όσο ποτέ, πρέπει να την αντιμετωπίσουμε και εκείνη, όπως συνολικά τον τουρισμό, ως ένα νέο εθνικό σκοπό και όλοι όσοι θεωρούνται θεσμικοί εκπρόσωποί της πρέπει να αφήσουν τις σκοπιμότητες και να στοιχηθούν σε μία κοινή γραμμή μαζί με τους εκπροσώπους της κυβέρνησης και να συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξή της ελληνικής κρουαζιέρας !

 

Μιχάλης Βιδιάς

 

Tags:

No Comments

Leave a reply

Story Page

Συνεχίζοντας την περιήγηση στο site, συμφωνείτε με την χρήση Cookies Περισσότερες πληροφορίες

Οι ρύθμιση για Cookies σε αυτήν την ιστοσελίδα έχει ρυθμιστεί ως "Αποδοχή των Cookies" προκειμένου να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των Cookies ή αν επιλέξετε Αποδοχή τότε συμφωνείτε με αυτό.

Κλείσιμο