close

Philoxenia: Ο τουρισμός είναι κυρίαρχη δύναμη στην εθνική προσπάθεια για την ανάπτυξη

Σε 20.000 ανήλθαν οι επισκέπτες του τουριστικού εκθεσιακού «διδύμου» Philoxenia-Hotelia, που κέρδισε για μία ακόμη φορά την «ψήφο» εμπιστοσύνης του κλάδου. Μάλιστα, στη φετινή διοργάνωση των δύο εκθέσεων σημειώθηκε ανατροπή του μείγματος των επισκεπτών, με τους επαγγελματίες που έδωσαν το «παρών» τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό να αυξάνονται σημαντικά.

H Υπουργός Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά εγκαινίασε την 33η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia στη Θεσσαλονίκη και παρουσίασε τις υλοποιούμενες αναπτυξιακές δράσεις της ενιαίας εθνικής και περιφερειακής τουριστικής πολιτικής με στόχο τον τουρισμό 365 ημέρες το χρόνο στην Ελλάδα. «Είναι σημαντικό να δώσουμε το μήνυμα ότι ο τουρισμός αποτελεί ισχυρή κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη», τόνισε η Υπουργός.

Στόχος είναι η βιώσιμη, ισόρροπη και δίκαιη τουριστική ανάπτυξη, τόνισε η κα Κουντουρά, που προσδίδει υπεραξία στους φυσικούς και τουριστικούς πόρους της χώρας, με σεβασμό στο περιβάλλον, μέσα από τη διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και του ιστορικού πλούτου, και την ανάδειξη όλων των στοιχείων που καθιστούν μοναδική την ταυτότητα της Ελλάδας ως παγκόσμιο προορισμό.

Ειδική αναφορά έγινε:

  • στις μεταρρυθμίσεις στη συνολική λειτουργία της τουριστικής αγοράς
  • στον υλοποιούμενο σχεδιασμό για την δυναμική ανάπτυξη των θεματικών μορφών τουρισμού
  • στο φιλικό και ελκυστικό περιβάλλον για την προσέλκυση και προώθηση νέων τουριστικών επενδύσεων
  • στη διασύνδεση του τουρισμού με την πρωτογενή παραγωγή, τον αγροδιατροφικό τομέα και την μεταποίηση.

Αναφέρθηκε επίσης στην εθνική επικοινωνιακή στρατηγική που υλοποιείται μέσω του ΕΟΤ για την παγκόσμια προώθηση και προβολή της Ελλάδας ως κορυφαίου ελκυστικού προορισμού 365 ημέρες το χρόνο. «Όλοι μαζί μπορούμε να οδηγήσουμε τον ελληνικό τουρισμό ακόμη πιο ψηλά τα επόμενα χρόνια. Ο τουρισμός είναι κυρίαρχη δύναμη στην εθνική προσπάθεια για την ανάπτυξη. Δημιουργεί οφέλη για όλους, οικονομική και κοινωνική ευημερία», τόνισε η κα Κουντουρά.

Κατά τη διάρκεια του τριημέρου, από τις 10 έως τις 12 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 4.000 b2b συναντήσεις μεταξύ των εκθετών και μεγάλων τουριστικών «παικτών» από 36 αγορές-στόχους για την Ελλάδα, τα οποία προλείαναν το έδαφος για μελλοντικές συνεργασίες. Μάλιστα, η ΔΕΘ-Helexpo διοργάνωσε σε συνεργασία με τοπικές αρχές ανά την Ελλάδα fam trips για τους hosted buyers σε ελληνικούς προορισμούς.

Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον για το Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού της Philoxenia «Ασιατικός Τουρισμός: Η Ελλάδα ως προορισμός και ως Ευρωπαϊκή πύλη», στο οποίο κορυφαίοι ξένοι και Έλληνες ομιλητές ανέπτυξαν τις προοπτικές των ασιατικών τουριστικών ροών για τη χώρα μας. Το συνέδριο παρακολούθησαν πάνω από 300 άτομα.

Την ίδια ώρα εντυπωσίασαν το κοινό οι θεματικές ενότητες της Hotelia, με τον κόσμο να συρρέει τόσο στο DPOINT SPACES, όπου παρουσιάστηκαν το SPA concept και το LOBBY concept, όσο και στο All About Café της Hotelia, όπου περί τα 3.000 άτομα παρακολούθησαν τα εξειδικευμένα σεμινάρια για τον καφέ, αλλά και στο All About Gastronomy. Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον που έδειξαν οι επισκέπτες και για το Green Zero Hotel “Reloaded”, το πρώτο modular οικολογικό bungalow.

Οι εκθέτες στην Philoxenia ήταν 400 (άμεσοι και έμμεσοι) από 18 χώρες, ενώ στην Hotelia ανήλθαν σε 200 (άμεσοι και έμμεσοι). Έντονη ήταν η ξένη παρουσία σε αμφότερες τις διοργανώσεις, με άμεσες συμμετοχές από χώρες όπως η Τουρκία –για πρώτη φορά ήρθε αυτόνομα η Σμύρνη και ο δήμος Σαρκόι – η Κύπρος, η Αίγυπτος, η Αυστρία, η Ρωσία, η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Σερβία, η Πολωνία, το Λουξεμβούργο, η Τσεχία, η Σλοβακία, το Περού, οι Φιλιππίνες και η Ινδονησία. Επίσης στο τουριστικό εκθεσιακό «δίδυμο» βρέθηκαν περίπου 180 ξένοι μεμονωμένοι hosted buyers, ενώ άλλοι 125 συμμετείχαν ως ομαδική αποστολή από Βουλγαρία, Αλβανία και ΠΓΔΜ.

Οι εκθέσεις πραγματοποιήθηκαν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, του Υπουργείου Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), του ΕΟΤ και των μεγάλων φορέων του τουρισμού (ΣΕΤΕ, ΗΑΤΤΑ, ΠΟΞ και ΞΕΕ), ενώ «πέταξαν» και φέτος με την Qatar Airways, επίσημο αερομεταφορέα.

 

 

 

Tags: , , , , , ,

No Comments

Leave a reply

Story Page

Συνεχίζοντας την περιήγηση στο site, συμφωνείτε με την χρήση Cookies Περισσότερες πληροφορίες

Οι ρύθμιση για Cookies σε αυτήν την ιστοσελίδα έχει ρυθμιστεί ως "Αποδοχή των Cookies" προκειμένου να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των Cookies ή αν επιλέξετε Αποδοχή τότε συμφωνείτε με αυτό.

Κλείσιμο