close

Πολωνία, το μεγάλο στοίχημα του ελληνικού τουρισμού

Περισσότεροι από 1 εκατ. Πολωνοί τουρίστες επισκέφτηκαν την Ελλάδα το 2017, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Πολωνίας

 

Η αγορά της Πολωνίας αποτελεί πλέον μια από τις μεγαλύτερες πηγές άντλησης τουριστών για την Ελλάδα, καθώς φέτος οι Πολωνοί τουρίστες στη χώρα μας θα φτάσουν το 1 εκατομμύριο επισκέπτες, καταγράφοντας φέτος αύξηση 15%, έναντι του 2016, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Πολωνίας.

Σε μια χώρα, που μετράει 38 εκατομμύρια πληθυσμό, η Ελλάδα είναι ένας από τους πρώτους προορισμούς διακοπών για τους Πολωνούς, με διψήφιες αυξήσεις ετησίως τα τελευταία χρόνια. Κυριότεροι ελληνικοί προορισμοί φέτος για τους Πολωνούς είναι τα Χανιά, που υποδέχθηκαν περίπου 75.000 Πολωνούς, η Ρόδος με 90.000, το Ηράκλειο, με αύξηση 15% των αφίξεων από Πολωνία, η Ζάκυνθος, όπου φέτος οι Πολωνοί καταλαμβάνουν την δεύτερη θέση μετά τους Βρετανούς, ενώ σημαντική αύξηση σημειώθηκε και σε άλλους προορισμούς της χώρας, όπως η Σύρος, η οποία φέτος έκανε την πρώτη γνωριμία με tour operators οι οποίοι εξειδικεύονται στον θρησκευτικό και στο θρησκευτικό τουρισμό.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Πολωνών Tour Operators η Ελλάδα το τρέχον έτος ήταν ξανά ο κυρίαρχος προορισμός για την πολωνική αγορά, με μερίδιο αγοράς άνω του 31% και συνολική αύξηση της τάξης του 8% (την περίοδο Μαΐου-Αυγούστου σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, η αύξηση ξεπέρασε το 19%). Ακολουθούν η Ισπανία με 16,5% μερίδιο αγοράς και αύξηση 1,3% και η δυναμικά ανερχόμενη Βουλγαρία, με 9% μερίδιο αγοράς και αύξηση 11%. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως μεγάλα ποσοστά αύξησης εμφάνισαν φέτος η Αίγυπτος (111%), η Αλβανία (99%) και η Τουρκία (38%).

Η Πολωνία είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες χώρες στον κόσμο και η μοναδική χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είχε αποφύγει μείωση του ΑΕΠ της από την έναρξη της διεθνούς οικονομικής κρίσης το 2008. Από το 2015 γίνεται συστηματική προσπάθεια από την ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού, να ανοίξει περαιτέρω η πολωνική αγορά με απευθείας συνδέσεις σε ελληνικούς προορισμούς, ενώ μέσω του ΕΟΤ την τελευταία διετία πραγματοποιούνται στοχευμένες δράσεις προβολής στην πολωνική γλώσσα.

Φανταστείτε ότι ο μέσος Πολωνός επισκέπτης στην Ελλάδα ξοδεύει περίπου 700€ – 800€ την εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένων διαμονής και μετάβασης, ποσό δηλαδή που πλησιάζει στα χρήματα που δαπανούν και άλλοι παραδοσιακοί επισκέπτες της χώρας μας όπως οι Βρετανοί και οι Γερμανοί. Το προφίλ του Πολωνού επισκέπτη είναι εφάμιλλο με του Γερμανού, είναι οικογενειάρχης, αγαπά την ελληνική φύση και κουζίνα, εκτιμά την ελληνική παράδοση και κουλτούρα.

Σύμφωνα μάλιστα, με στοιχεία της Ένωσης Πολωνών Tour Operators υπάρχει δυναμική αύξηση των κρατήσεων προς Ελλάδα και για το 2017, καθώς η χώρα μας βρέθηκε το 2016 στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των Πολωνών τουριστών στις κρατήσεις με πτήσεις charters για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια στην ανωτέρω χρονική περίοδο. Όπως σημειώνουν στελέχη της πολωνικής αγοράς, η ζήτηση για Ελλάδα για το 2018, κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Τη νέα περίοδο περίπου 30 ελληνικοί προορισμοί θα εξυπηρετούνται με απευθείας πτήσεις από 10 αεροδρόμια της Πολωνίας, ενώ για πρώτη φορά προστίθενται νέοι προορισμοί, όπως η Λήμνος και η Χίος.

 

Grecka Panorama – Greek Food Show 2017

Με πάνω από 8.350 Πολωνούς επισκέπτες και περισσότερους από 100 Πολωνούς και Έλληνες επαγγελματίες, από τον τουρισμό και τον κλάδο των εξαγωγών, ολοκληρώθηκε με επιτυχία στη Βαρσοβία της Πολωνίας, η 3η έκθεση αποκλειστικά για την Ελλάδα, Grecka Panorama – Greek Food Show 2017, που διοργανώνεται από την North Events. Τόσο η διοργάνωση της Grecka Panorama στον εκθεσιακό χώρο του Εθνικού Σταδίου της Πολωνίας, PGE Narodowy, το Σάββατο 02/12 και την Κυριακή 03/12, όσο και οι δύο συνεδρίες επαγγελματικών συναντήσεων για την αγορά των συνεδρίων και για τα ελληνικά προϊόντα, την Παρασκευή 01/12, στο ιστορικό ξενοδοχείο Belotto, συγκέντρωσαν έντονο ενδιαφέρον και επιβεβαίωσαν τον ηγετικό ρόλο της Ελλάδας στην Πολωνική αγορά, τόσο ως δημοφιλέστερου προορισμού διακοπών όσο και ως ανερχόμενου προορισμού για εταιρικές εκδηλώσεις και συνέδρια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τις δύο μέρες της Grecka Panorama, προσφέρθηκαν ή διατέθηκαν περίπου 5.000 κιλά ελληνικών προϊόντων, με «πρωταγωνιστές» το λάδι, τις ελιές, τα τυριά και το κρασί, αν και προβλήθηκαν δεκάδες άλλα προϊόντα (τρόφιμα, ποτά, καλλυντικά κοκ) από σχεδόν όλες τις περιοχές της χώρας. Ιδιαίτερα δυναμική παρουσία είχε στον τομέα αυτό η Ήπειρος συνδυάζοντας ευρηματικές προτάσεις γαστρονομίας και δράσεις προώθησης χαρακτηριστικών προϊόντων της περιοχής. Ιδιαίτερη βαρύτητα στη γαστρονομία έδωσε και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η οποία ως γνωστόν έχει αναδειχθεί “European Region of Gastronomy 2019”.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, μάλιστα, με πρωτοβουλία και μέριμνα της Περιφέρειας Πελοποννήσου μοιράστηκαν 1.000 δενδρύλλια ελιάς, με τους επισκέπτες να σχηματίζουν μεγάλες ουρές προκειμένου να εξασφαλίσουν τη δική τους ελληνική «ρίζα» ελιάς. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου, πέραν της εντυπωσιακής παρουσίας που είχε στην έκθεση, πρωτοστάτησε στο γαστρονομικό σκηνικό της Grecka Panorama, με επιδείξεις μαγειρικής κλπ.

 

 

Tags: , , , , , ,

No Comments

Leave a reply

Story Page

Συνεχίζοντας την περιήγηση στο site, συμφωνείτε με την χρήση Cookies Περισσότερες πληροφορίες

Οι ρύθμιση για Cookies σε αυτήν την ιστοσελίδα έχει ρυθμιστεί ως "Αποδοχή των Cookies" προκειμένου να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των Cookies ή αν επιλέξετε Αποδοχή τότε συμφωνείτε με αυτό.

Κλείσιμο